Нові правила паркування: за ким приїде евакуатор

Сьогодні вступає в силу Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів”. Підготували його народні депутати Антон Геращенко, Ярослав Дубневич та ще кілька народних обранців. Закон революційно змінює правила гри в сфері паркування.

У зв’язку з набуттям чинності закону я вирішив розповісти про нього автолюбителям виділивши шість ключових новацій, узаконених документом.

Паркувальні інспектори

Українські міста зможуть створювати службу муніципальних інспекторів, які нарівні з поліцією будуть притягати до відповідальності тих, хто порушив правила зупинки-стоянки автомобілів або не сплатив послугу парковки. Паркувальні дружини будуть фінансуватися з місцевого бюджету. Інспектори зможуть виписувати штрафи і евакуювати машини. Всі випадки евакуації детально виписані в законі — всього їх 16.

Зараз в законі прописано, що автомобіль можна евакуювати, якщо він істотно заважає руху. Тепер вільне трактування виключається. Автомобіль зможуть евакуювати, наприклад, якщо він стоїть на проїжджій частині в другому ряду, на залізничних переїздах, трамвайних коліях, естакаді, мосту, пішохідних переходах, при виїзді з прилеглих територій, на смузі громадського транспорту, велодоріжках і т.д.

Після затримання транспортних засобів інспектор повинен невідкладно повідомити про це в Нацполіцію, із зазначенням часу і місця, куди був евакуйований автомобіль. Цю інформацію зможуть знайти і самі автомобілісти — всі подібні відомості будуть розміщуватися на веб-порталі виконавчого органу місцевої ради.

Забрати затриманий автомобіль зі штрафмайданчика, можна буде тільки після сплати штрафу, а також вартості транспортування і зберігання.

Тарифи за евакуацію: за авто до двох тонн — 720 грн. Зберігання — 144 грн за добу.

Фото- / відеофіксація

Для затримання транспортного засобу інспектори зобов’язані будуть в режимі фотозйомки або відеозапису зафіксувати порушення в протокол.

У інспекторів буде відповідна екіпіровка і програмне забезпечення. Зйомка ведеться з руки, там буде зазначатися місцезнаходження автомобіля, дата і час зйомки. Інформація буде захищена і закрита від втручання.

Штрафи без водія

Інспектор не зобов’язаний чекати водія, як зараз. Копію постанови чи повідомлення про притягнення до адміністративної відповідальності за зафіксовані порушення будуть залишати на лобовому склі автомобіля.

У постанові буде вказано ідентифікатор доступу до інформації про порушення, і водій зможе її переглянути в електронній базі даних.

Калькуляція штрафів

За несплату парковки доведеться заплатити штраф, який в 20 разів перевищує вартість однієї години паркування, виходячи з тарифу, встановленого місцевою радою. За зайняте місце для людей з інвалідністю — в 30 разів. Таким чином, встановлюючи різні тарифи на парковку, місцева влада зможе регулювати в’їзд транспорту в центр міста і завантаженість різних вулиць.

Також передбачені два пільгових періоди оплати штрафу, коли можна буде заплатити 50% — в момент фіксації і в десятиденний період після отримання постанови власником автомобіля.

Зараз тільки в Києві діють три різних тарифи по оплаті вартості паркування залежно від територіального розташування майданчика (5, 7 або 10 грн за 1 годину).

Безготівковий розрахунок

Вводиться заборона на готівковий розрахунок при сплаті паркувального збору. Передбачається, що муніципалітети введуть автоматизовану систему оплати — через мобільний додаток, термінали, банківський рахунок і т.д.

Таким чином з розрахунків виключається людський фактор, що мінімізує можливість корупції.

Також передбачена відповідальність інспекторів за отримання оплати на руки. Штраф — від 850 грн.

Презумпція винуватості

Одна з найбільш резонансних норм документа — автоматичне визнання провини власника транспортного засобу, якщо порушення зафіксовано в режимі фото- чи відеофіксації. Таким чином створюється механізм “заочного” залучення до адміністративної відповідальності власника автомобіля, а не людини, який безпосередньо ним керував. Автори стверджують, що так система працює в країнах ЄС і більшості розвинених цивілізованих міст світу.

Оскільки в Україні дуже багато автомобілів знаходяться не в управлінні їх власників, в законопроекті прописано механізм, що захищає права власника. Модель запозичили в Естонії. У господарів авто з’явиться можливість вносити до реєстру власників автомобілів МВС особу, яка безпосередньо управляє автомобілем (створюється окреме поле “відповідальний користувач”). В такому випадку “листи щастя”, будуть приходити зазначеній особі, а не на власнику.

Незгідний зі штрафом власник не зможе забрати евакуйований автомобіль зі штрафмайданчика, поки не заплатить. Тільки після цього він може оскаржити рішення про штраф в судовому порядку. Якщо правила парковки порушило авто на іноземних номерах, відповідальність покладатиметься на того, хто ввіз транспортний засіб в Україну.

Поділіться у соціальних мережах:

© 2018 Джерело отриманої інформації: erau.unba.org.ua.
Відповідно до ч. 2 ст. 10-1 Закону України "Про доступ до публічної інформації". Будь-яка особа може вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, у тому числі в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту, публічну інформацію у формі відкритих даних з обов'язковим посиланням на джерело отримання такої інформації.